Характеристика діяльності вчителя української мови у між атестаційний період

У своїй діяльності керується нормативно-правовими актами та документами в галузі освіти. Добре володіє ефективними формами і методами організації навчально-виховного процесу, реалізує на уроках принципи науковості та доступності навчального матеріалу, вчить учнів любити рідну мову, користуватися її мовними засобами в усному та писемному мовленні.

Працює над проблемою « Розвиток творчої активності учнів на уроках української мови і літератури». Для реалізації цієї проблеми використовує інноваційні методи і форми організації навчально-виховного процесу: робота в парах, робота в малих групах, «мікрофон», «коло ідей»;твори-описи, твори-роздуми; докладні, стислі, вибіркові та з творчим завданням перекази, що забезпечують максимальну самостійність навчання учнів. Велику увагу надає пізнавально-комунікативній діяльності учнів, звертає увагу на розвиток культури мовлення, організовує роботу для збагачення словникового запасу. Школярі вміють аналізувати твір, порівнювати художні образи, узагальнювати, виконувати завдання пошуково-практичного характеру. Для цього використовує різні прийоми роботи: творче читання, міні-диспути, мовностилістичний аналіз.

Заохочує учнів приймати нешаблонні рішення та лаконічно і точно висловлювати свої думки. Оперативно реагує на непередбачувані ситуації, використовуючи різноманітний арсенал педагогічної техніки, виявляючи необхідний педагогічний такт. Враховує в процесі роботи не тільки засвоєння програми, але й психічні стани школярів, їхні індивідуальні особливості, схильності й інтереси. Як результат – її учні вміють аналізувати, порівнювати, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки, самостійно виявляти проблеми і вирішувати їх.

На достатньому і високому рівнях навчається 70% учнів. Школярі реалізують свої творчі можливості. Добре сприймають, засвоюють і відтворюють навчальний матеріал, демонструють знання теорії й навички написання творчих робіт, здатні включитися в самостійний пізнавальний пошук.

Різнопланова позакласна робота направлена на розвиток творчих здібностей та поглиблення знань з предмета. Провела відкритий позакласний захід «Ми йдемо до тебе, Тарасе!».

Прогнозує власний професійний ріст через участь у роботі методичного об’єднання вчителів української мови та літератури.

Систематично вивчає матеріали в журналах «Дивослово», «Українська мова та література».

Вивчає досвід роботи вчителів району. Налагоджує контакт із сім’єю не тільки тоді, коли потрібна допомога батьків, постійно, домагаючись відвертості, взаєморозуміння. Захищає права та інтереси дітей. Дисциплінована, відповідальна, дотримується педагогічної етики.