Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 4 класу
Календарно-тематичне планування уроків Образотворчого мистецтва для 4 класу
35 годин (1год на тиждень) резерв - 3год
(Згідно оновленої програми з образотворчого мистецтва для 1-4 класів. Наказ МОН №948 від 05.08.2016)
№ |
Дата |
Тема уроку |
Примітка |
Художній образ у графіці, живописі, скульптурі |
|||
1. |
|
Вступ. «Художній образ в мистецтві». «Літні враження» (матеріали на вибір). |
|
2. |
|
Створення художнього образу за допомогою засобів виразності графіки: ліній, штрихів, крапок, плям. «Дерева казкового лісу» (графічні матеріали). |
|
3. |
|
Значення вибору графічної техніки для створення виразного художнього образу. Осінній натюрморт в одному кольорі. |
|
4. |
|
Поглиблення знань про колір як засіб виразності живопису. Створення засобами кольору певного за характером образу. «Ранок», «День», «Вечір», «Ніч» |
|
5. |
|
Значення вибору живописної техніки для створення виразного художнього образу. Улюблена квітка (фарби, гуаш). |
|
6. |
|
Форма, колір, декор у створенні певних за характером образів. «Казкові флотилії» (гуаш, кольоровий папір). |
|
7. |
|
Поглиблення знань про скульптуру, її види. Особливості створення художнього образу в об'ємі. Створення скульптурного образу тварин (пластилін). |
|
8. |
|
Незвичайні матеріали художника-скульптора. Створення казкового образу з природних матеріалів в об'ємі або рельєфі (картон, пластилін, природні матеріали). |
|
Художній образ у декоративно-прикладному мистецтві, архітектурі та дизайні |
|||
9. |
|
Відмінність декоративної манери зображення від реалістичної. Особливості декоративного образу. Виготовлення іграшки за українськими народними мотивами (тканина. глина, солома або інші природні матеріали). |
|
10. |
|
Ознайомлення з українським народним мистецтвом петриківського розпису. Композиційне та колірне рішення творів петри ківських майстрів. «Чарівна квітка». (акварельні фарби чи гуаш). |
|
11. |
|
Народне мистецтво витинанки. Витинанки прості й складені. Значення вісі симетрії при виготовленні витинанки. Створення витинанки (кольоровий папір, картон). |
|
12. |
|
Архітектура як будівельне мистецтво. Образ будівлі, її призначення. Створення на основі асоціацій образу казкового будинку (графічні матеріали). |
|
13. |
|
Ознайомлення зі шрифтом. Уведення слів та чисел у декоративно-орнаментальну композицію. Створення дизайну чарівного годинника (гуаш або акварельні фарби). |
|
14. |
|
Поняття дизайну та художнього конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, орігамі. «Святкова листівка» (кольоровий папір). |
|
15. |
|
Поняття дизайну та художнього конструювання. Створення художнього образу в техніках паперопластики, орігамі. Створення новорічних прикрас (кольоровий папір). |
|
16. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Створення новорічного панно (групова або колективна форма робота). |
|
Образи природи, тварин, людей у мистецтві |
|||
17. |
|
Пропедевтичні відомості про ілюзорне зближення паралельних горизонтальних ліній, шо йдуть у глибину. Передавання плановості відкритого простору за допомогою кольору і тону. «Зимова річка» (гуаш). |
|
18. |
|
Відтворення явищ природи, глибини простору в пейзажному жанрі. Засоби створення художнього образу в пейзажі «Морські фантазії'» (гуаш або акварельні фарби). |
|
19. |
|
Свідомий вибір формату, положення аркуша, межі зламу простору. «Караван у пустелі» (гуаш або акварельні фарби). |
|
20. |
|
Фантастичні та реалістичні образи в мистецтві. Ознайомлення з графічною технікою штампування. «Космічні прибульці» (картон, гумка, морква, картопля). |
|
21. |
|
Виражальні засоби під час створення образів фантастичних істот за мотивами творів народних художників. «Пташка шастя» (гуаш). |
|
22. |
|
Казкові звірі та істоти у творах образотворчого мистецтва. Трансформація форми як засіб створення фантастичного образу. Виконання образу фантастичної істоти (гуаш або акварельні фарби). |
|
23. |
|
Образи тварин у творах художників-анімалістів. Закріплення понять «пропорції», «динаміка», «статика». Зображення фігури тварини (на площині чи в об'ємі) у статичному або динамічному станах (гуаш або акварельні фарби). |
|
24. |
|
Образи людей у портретному жанрі. Засоби створення виразного казкового портретного образу. «Котигорошко» (богатир) |
|
25. |
|
Засвоєння знань про будову людського обличчя, пропорції фігури. Зображення людини в статичному та динамічному станах. «Веселий танець» (гуаш, акварельні фарби). |
|
Образ рідного краю в мистецтві |
|||
26. |
|
Особливості архітектури рідного міста (села). Важливість збереження пам'яток архітектури. Значення вибору формату для створення виразної врівноваженої композиції. Зображення пам'ятки архітектури, старовинної споруди (гуаш) |
|
27. |
|
Колір як засіб вираження настрою у пейзажі. Усвідомлення залежності колірної гами від освітлення. «Свято весняної природи» (акварельні фарби). |
|
28. |
|
Ознайомлення з художніми традиціями рідного краю. «Український рушничок» (гуаш). |
|
29. |
|
Особливості природного середовища рідного міста (села). Розвиток спостережливості, зорової пам*яті, вміння сприймати красу природи рідного краю та відтворювати її на площині. Композиція «Мій рідний край» (фарби). |
|
30. |
|
Зв'язок архітектури з природним середовищем. Уявлення про ландшафтну архітектуру. Вибір колірної гами, художньої техніки та манери зображення, визначення композиційного центру під час створення пейзажу. «Парки, сквери, бульвари». |
|
31. |
|
Розширення уявлень про роботу художника-дизайнера. Ознайомлення з поняттям малих архітектурних форм (ліхтарі, альтанки, фонтани, лави тощо). «Веселий фонтан» (гуаш або акварельні фарби). |
|
32. |
|
Різноманітність форм металевих виробів. Поняття про ковальське та ливарне мистецтво. Розвиток навичок створення ажурних витинанок. «Металеве мереживо» (матеріали на вибір). |
|
33. |
|
Створення святкового настрою за допомогою кольору та декору в багатоплановій тематичній композиції. «Сади цвітуть». |
|
34. |
|
Узагальнення і систематизація знань учнів. Композиції «Україна — моя Батьківщина» (матеріали на вибір). |
|
35. |
|
Вікторина «Про що і як розповідає художник». Підсумок за рік. |
|