Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 1 класу

Календарно-тематичне планування уроків Образотворчого мистецтва для 1класу
35 годин (1год на тиждень) резерв - 3год
(Згідно оновленої програми з образотворчого мистецтва для 1-4 класів. Наказ МОН №948 від 05.08.2016)

Дата

ТЕМА УРОКУ

Примітка

 

 

Відтворення простих форм лінією, плямою, в об’ємі

 

1.

 

 

Вступ. Краса навколо нас. Загальне ознайомлення з поняттям «образотворче мистецтво», з матеріалами й

інструментами, якими працює художник. «Що я люблю малювати» (гуаш).

 

2.

 

 

Різноманітність форм предметів навколишнього світу.  Прості геометричні форми. «Прапорці та повітряні

кульки».

 

3.

 

 

Лінія, пляма, крапка, штрих як засоби створення форми. Графічні матеріали та інструменти. Прийоми роботи

графічними інструментами. «Сяє ясне сонечко» (графічні матеріали).

 

4.

 

 

Виражальні можливості ліній.Створення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви.

«Їжачок-хитрячок» (графічні матеріали).

 

5.

 

 

Елементарні засоби компонування простих форм, створення композиції з крапок, ліній, плям. Правила

користування гуашевими фарбами та пензлем. «Святковий салют» (гуаш)

 

6.

 

Виражальні можливості ліній. «Пригоди Лінії та Крапки  (гуаш, нитка).

 

7.

 

 

 

Виражальні можливості силуетної форми. Виготовлення силуетних форм за допомогою шаблонів. Пра­вила

роботи з ножицями та кольоровим папером. Значення раціонального використання паперу для екології Землі.

«Повітряні  змії»  (кольоровий папір).

 

8.

 

 

Заповнення площини аркуша силуетними зображеннями. Послідовність дій у роботі при виготовленні

аплікації.  «Рибки в акваріумі» (природний матер.).

 

9.

 

 

Передавання простих форм в об'ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з плас­тиліном.

«Равлик на листоч­ку» (пластилін).

 

10.

 

 

Передавання простих форм в об'ємі. Ліплення природної форми за зразком. Правила роботи з плас­

тиліном.«Овочі та фрук­ти» (пластилін).

 

 

 

Елементарні засоби компонування простих форм

 

11.

 

 

Композиція (на пропедевтичному рівні). Заповнення площини аркуша (велике зображення). «Осіннє дерево»

(гуаш).

 

12.

 

 

Поняття про лінію горизонту. Розміщення елементів зображення з дотриманням їх просторового

взаєморозташування. «Хатинка під горою» (акварельні фарби або гуаш)

 

13.

 

 

Поняття плановості. Закріплення знань про лінію горизон­ту. Ознайомлення з технікою набризку. «Снігопад»

(гуаш).

 

14.

 

 

Поняття декору. Вирізування симетричної силуетної форми та її оздоблення простими елементами.«Святкова 

ялинка»   (кольоровий  папір).

 

15.

 

 

Витинання як вид художньої роботи з папером. Вирізування симетричних форм із застосуванням однієї або

декількох осей симетрії.  «Чарівні сніжинки» (кольоровий,  тонований і білий папір).

 

16.

 

Узагальнення і систематизація знань учнів.

 

17.

 

 

Основні та похідні кольори. Способи утворення похідних кольорів. Ознайомлення з прийомами користування

фарбами, пензлями, палітрою. «Три веселих гноми» (акварельні фарби або гуаш)

 

18.

 

Ознайомлення з групами «теплих» і «холодних» кольорів. «Синє небо, синє море» (гуаш).

 

 

 

Зображення основних форм і їхніх частин у графіці та живописі

 

19.

 

Поняття вибору по­ложення аркуша паперу залежно від форми об'єкта зображен­ня.: «Снігуронька» (гуаш).

 

20.

 

Розмаїття форм. Взаємозв'язок основної форми та її частин. «Веселий сніговик» (гуаш).

 

21.

 

 

Особливості зображення складної форми на основі простих форм. Порівняння розмірів форм та їх складових

частин. «Апліка­ція. Птахи, тварини» (кольоровий папір).

 

22.

 

Створення засобами кольору певного за харак­тером виразного образу. «Віта­льна листівка» (кольоровий папір)

 

23.

 

 

Ознайомлення зі спектральними кольо­рами та їх послідовністю. Розбіл  і замутнення спектральних кольорів,

відтінки кольорів. «Веселка» (гуаш).

 

24.

 

Гармонія споріднених кольорів. Змішування фарб. «Весняна галявина» (акварельні фарби).

 

25.

 

 

Поглиблення знань про колір, його виражальні можливості. Асоціативне сприйняття кольорів «Казкові

птахи» (гуаш)

 

26.

 

 

Симетрія як засіб гармонізації форми. Ознайомлення з техні­кою монотипії. «Дивовижні метелики»

(глянцпапір, фарби)

 

 

 

Цілісність форми в скульптурі та архітектурі

 

27.

 

Цілісність форми. Особливості створення складної форми на основі простих форм в об'ємі. «Ліплення котика»  

 

28.

 

 

Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну. Елементарна узгодженість об'ємної форми

та декору. «Крапанка» (пластилін).

 

29.

 

 

Зображення в об'ємі птахів, тварин.. Узгодження основ­ної форми з елементами декору. «Дивовижний  птах»

(пластилін).

 

30.

 

Поняття про будову людини (тулуб, голова, руки, ноги). «Веселий кло­ун» (пластилін).

 

31.

 

 

Складові частини будівлі. Визначення основного (геомет­ричного) характеру форми будівлі. «Житло гномів»

(папір).

 

 

 

Стилізування й орнаментальне оздоблення форм у декоративно-ужитковому мистецтві (4 години)

 

32.

 

 

Розширення уявлень про деко­ративне  прикрашання  форм  геометричними елементами. Поєднання силуетної

форми і декору. «Прикрашаємо   торт»   (кольоровий   папір).

 

33.

 

 

Поняття візерунка та орнаменту. Спрощення форм рос­линного світу під час створення орнаменту. 

«Рушничок».

 

34.

 

Створення декоративного образу із суцільного шматка пластиліну «Українські свистунці» (пластилін).

 

35.

 

 Узагальнення і систематизація знань учнів. Підсумок за рік.