Календарно-тематичне планування з образотворчого мистецтва для 2 класу
Календарно-тематичне планування уроків Образотворчого мистецтва для 2класу
35 годин (1год на тиждень) резерв - 3год
(Згідно оновленої програми з образотворчого мистецтва для 1-4 класів. Наказ МОН №948 від 05.08.2016)
№ |
Дата |
Зміст уроків |
Примітка |
Тема 1. Мова графіки та живопису |
|||
1 |
|
Пропедевтичне ознайомлення з видами візуальних (образотворчих) мистецтв, головними засобами виразності в них. «Сонячний день». |
|
2 |
|
Початкові уявлення про графіку як вид образотворчого мистецтва; основні графічні матеріали та інструменти. «Хитра пляма». |
|
3 |
|
Засоби виразності графіки: лінія, штрих, крапка, пляма. Елементарні графічні способи передавання характеру поверхні, форми та декору зображуваних предметів. «Хто у що вдягнений?». |
|
4 |
|
Силуетно-площинне зображення квітів, дерев. Ознайомлення з технікою «гратографія». «Столітній дуб». |
|
5 |
|
Початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника-живописця. «Золота осінь». |
|
6 |
|
Колір — головний засіб виразності живопису. Передача багатства кольорів та відтінків у роботі з натури. «Щедрий урожай». |
|
7 |
|
Основні, похідні, теплі, холодні кольори (актуалізація знань). «Схід сонця в пустелі». |
|
8 |
|
Уведення понять «хроматичні кольори», «ахроматичні кольори». Збагачення палітри колірних відтінків. «Котик мій сіренький». |
|
Тема 2. Мова скульптури, архітектури й декоративно-прикладного мистецтва |
|||
9 |
|
Елементарні поняття про скульптуру як вид образотворчого мистецтва, її основні ознаки; матеріали для роботи художника-скульптора. «Ходить гарбуз по городу» |
|
10 |
|
Поняття про об’єм і фактуру як засоби виразності скульптури. «Лісові звірі». |
|
11 |
|
Рельєф (опуклий та заглиблений). Передавання фактури поверхні в рельєфі. «На дні морському». |
|
12 |
|
Елементарне поняття про архітектуру як вид мистецтва. Основні елементи архітектурних споруд. «Хатинка Бабусі-Ягусі». |
|
13 |
|
Силуетне зображення будівель. Спроби передавання просторового явища загороджування в зображенні архітектурних об’єктів. «Чарівні куполи соборів». |
|
14 |
|
Початкові уявлення про декоративно-прикладне мистецтво та його засоби виразності (декоративні форми й колір, орнамент). «Диво-квітка». |
|
15 |
|
Розширення уявлень про симетричну форму та роль вісі симетрії в її побудові. Поєднання силуетної форми й декору. «Різдвяний янгол». |
|
16 |
|
Узагальнення вивченого . Малювання з натури «Новорічна іграшка». |
|
Тема 3. Композиційні прийоми у графіці та живописі |
|||
17 |
|
Роль композиції (вибір формату, розміру зображення) у створенні художнього твору. Ілюстрація до казки І.Франка «Заєць та Їжак». |
|
18 |
|
Елементарні поняття про будову фігури людини, її складові частини. «Улюблений казковий персонаж». |
|
19 |
|
Поняття врівноваженої та неврівноваженої композиції. Досягнення композиційної рівноваги шляхом розташування на площині великих та малих елементів. «Зимові розваги». |
|
20 |
|
Поняття композиційного центру. Виділення головного в композиції. «Зимова ніч». |
|
21 |
|
Статична та динамічна композиції. Елементарне передавання динамічного стану об’єктів. «Хуртовина». |
|
22 |
|
Способи передавання глибини простору за принципом «ближче — нижче», «ближче — більше», «далі — вище», «далі —менше». «Гарна хата». |
|
23 |
|
Симетрія як найпростіший композиційний засіб організації площини. Досягнення рівноваги в асиметричній композиції. «Святковий букет». |
|
24 |
|
Використання зображувальних можливостей кольору. Поняття про колорит, колірну гаму. Колірні асоціації. «Танок метеликів і квітів». |
|
25 |
|
Метод загороджування як відтворення глибини простору. Колір в пейзажній композиції «Весна прийшла». |
|
Тема 4. Композиційні прийоми в скульптурі та декоративно-прикладному мистецтві |
|||
26 |
|
Формування навичок створення статичного чи динамічного образу в скульптурі (круглій або рельєфі). У зоопарку». |
|
27 |
|
Розширення поняття про будову тіла тварин, тіла людини. Відтворення особливостей будови та зовнішнього вигляду тварин та людини під час ліплення. Герої казки «Буратіно». |
|
28 |
|
Спрощення форми в декоративній композиції (рослини, птахи). Створення декоративних образів в об’ємі. Аплікація «Паперові диво-квіти». |
|
29 |
|
Народна іграшка. Поняття про особливості декоративного образу тварин. Народна іграшка. |
|
30 |
|
Ознайомлення з традиціями писанкарства в Україні. Колірна гама, символіка писанок різних регіонів України. Великодня писанка. |
|
31 |
|
Використання спрощення та ритму як засобів створення орнаменту. Види орнаменту. Чудовий орнамент. |
|
32 |
|
Вибір формату, виявлення головного та другорядного під час створення декоративної композиції. «Пташка серед квітів». |
|
33 |
|
Розширення уявлень про симетричну форму. Ознайомлення з різноманітними прийомами обробки паперу: складанням, вирізуванням, гофруванням, прорізуванням, скручуванням тощо. Виготовлення паперового птаха . |
|
34 |
|
Узагальнення вивченого. «Паперовий всесвіт». |
|
35 |
|
Підсумок за рік. Виставка робіт. |
|