Ключові зміни в оновлених навчальних програмах 5-9 класів у 2017-2018 навчальному році

КЛЮЧОВІ ЗМІНИ В ОНОВЛЕНИХ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМАХ 5-9 КЛАСІВ
за результатами обговорення на платформі EdEra та на предметних робочих групах

На виконання Наказів Міністерства освіти і науки України
№ 52 від 13 січня 2017 р.
№ 201 від 10 лютого 2017 р.

ЗМІСТ

  1. ЗАГАЛЬНІ ЗМІНИ  2
  2. ЗМІНИ ДО ПРОГРАМ З ПРЕДМЕТІВ ГУМАНІТАРНОГО ЦИКЛУ 3
  3. УКРАЇНСЬКА МОВА. 5-9 КЛАСИ 3
  4. УКРАЇНСЬКА ЛІТЕРАТУРА. 5-9 КЛАСИ 5
  5. ЗАРУБІЖНА ЛІТЕРАТУРА. 5-9 КЛАСИ 8
  6. ІНОЗЕМНІ МОВИ. 5-9 КЛАСИ 9
  7. ІСТОРІЯ. 5-9 КЛАСИ 10
  8. МИСТЕЦТВО. 5-9 КЛАСИ 12
  9. ФІЗИЧНА КУЛЬТУРА. 5-9 КЛАСИ 13
  10. ОСНОВИ ЗДОРОВ’Я. 5-9 КЛАСИ 14
  11. ЗМІНИ ДО ПРОГРАМ З ЦИКЛУ ТОЧНИХ ТА ПРИРОДНИЧИХ НАУК 15
  12. МАТЕМАТИКА. 5-9 КЛАСИ 15
  13. ПРИРОДОЗНАВСТВО. 5 КЛАС 16
  14. БІОЛОГІЯ. 6-9 КЛАСИ 17
  15. ГЕОГРАФІЯ. 6-9 КЛАСИ 18
  16. ФІЗИКА. 7-9 КЛАСИ 19
  17. ХІМІЯ. 7-9 КЛАСИ 20
  18. ІНФОРМАТИКА. 5-9 КЛАСИ 21
  19. ТРУДОВЕ НАВЧАННЯ. 5-9 КЛАСИ 22

ЗАГАЛЬНІ ЗМІНИ

Оновлення навчальних програм відбувається відповідно до Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 23.11.2011 № 1392, з урахуванням Державного стандарту початкової загальної освіти (Постанова Кабінету Міністрів України від 20. 04. 2011 № 462).

Безпосередньо громадське обговорення на платформі EdEra та робота з оновлення програм виконується на виконання наказів Міністерства освіти і науки України № 52 від 13 січня 2017 р. і № 201 від 10 лютого 2017 р.

У змісті навчальних програм основної школи послідовно впроваджено компетентнісний підхід, який відповідає стратегічному напрямку розвитку освіти в контексті положень «Нової української школи» (2016)

У проектах пояснювальних записок розкривається загальна мета шкільної освіти, стисло розкрито сутність компетентнісного підходу і роль кожного предмету у формуванні ключових компетентностей, з’ясовано особливості запровадження наскрізних змістовних ліній «Екологічна безпека та сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека», «Підприємливість та фінансова грамотність», які відображають провідні соціально й особистісно значущі ідеї, що послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання; спрогнозовано портрет випускника основної школи.

Запропонований «Новою українською школою» структурний компонент «Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів» укладено з урахуванням компетентнісного підходу (на основі рубрики «Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів»).

Команда проекту висловлює щиру вдячність усім небайдужим, хто взяв участь в обговоренні програм основної школи. Ця ініціативність та прагнення до змін в освіті свідчать, що суспільство не тільки усвідомлює важливість оновлення змісту освіти, але й готово брати у цих процесах активну участь.

У внесенні пропозицій на порталі ЕдЕра взяло участь більше 1220 дописувачів, які залишили сумарно більше 10 тисяч пропозицій та коментарів до них.

Сподіваємося, що участь громадськості у другій сесії внесення пропозицій та оновлення програм і надалі буде, принаймні, такою ж активною — заради майбутнього наших дітей.

Оновлюємо школу разом.

Переглянути документ з ключовими змінами в оновлених навчальних програмах 5-9 класів