Круглий стіл учителів - словесників

У кожного покоління нива життя
 засівається жменькою ідеалістів –
і на них – найбільша надія
 Євген Сверстюк

Мова – твердиня кожного народу, визначальна ознака держави, потужний національно-об'єднувальний чинник. Конституція України та Закон про мови юридично унормували функціонування української мови як державної.  Завдання освіти – виховати нове покоління, яке б вільно володіло українською літературною мовою в усній і писемній формі як засобом та умовою успішної соціалізації і самореалізації особистості. Саме школа повинна формувати духовний світ учнів, виховувати потребу у вивченні рідної мови.

Випускник нинішньої  школи — це патріот України, який знає її історію; носій української культури, який поважає культуру інших народів; компетентний мовець, що вільно спілкується державною мовою, володіє також рідною (у разі відмінності) й однією чи кількома іноземними мовами, має бажання і здатність до самоосвіти, виявляє активність і відповідальність у громадському й особистому житті, здатний до підприємливості й ініціативності, має уявлення про світобудову, бережно ставиться до природи, безпечно й доцільно використовує досягнення науки і техніки, дотримується здорового способу життя.

Мета навчання української мови в школі (предметна) — формування компетентного мовця, національно свідомої, духовно багатої мовної особистості.

З метою увиразнення ключових компетентностей уведено поняття наскрізних ліній: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров’я і безпека», «Підприємливість і фінансова грамотність».

Наскрізна лінія «Екологічна безпека і сталий розвиток»(НЛ-1) підсилює ключові компетентності, спрямовує діяльність учителя й учнів на формування соціальної активності, відповідальності й екологічної свідомості, усвідомлення ідеї сталого розвитку як нового типу еколого-економічного зростання, щозадовольняє потреби всіх членів суспільства за умови збереження й поетапного відновлення природного середовища, готовності брати участь у розв’язанні питань довкілля та розвитку суспільства; конкретизує роботу зі збереження й захисту довкілля.

Звичайно найбільша моральна відповідальність за це лежить на вчителях-словесниках. Сучасна наука пропонує широкий спектр різноманітних засобів і методів роботи з учнями. Важливим елементом методичної роботи вчителя є вибір найбільш оптимального варіанту.

Вся робота методичного об'єднання вчителів української мови й літератури Крукеницького  ЛОО підпорядкована головній меті – допомогти вчителю-словеснику найефективніше використати свої знання у впровадженні в життя державної мовної політики.  

Методичне об'єднання вчителів української мови та літератури – це згуртований колектив справжніх професіоналів.  

Це працелюбні, творчі особистості, свідомі  своєї особливої місії у вихованні  завтрашніх    громадян України – відданих, національно зорієнтованих.

Зорієнтованість у найсучасніших методиках вивчення мови, розмаїтість практикованих форм, потужна креативність у використанні чужого досвіду та творча сміливість у продукуванні та апробації свого - ось головні риси творчого портрету освітян Крукеницького ЛОО.   

 Щоб бути на рівні сучасних вимог, члени методичного об'єднання постійно перебувають у творчому  пошуку, займаються самоосвітою, систематично обмінюються досвідом, опановуючи нові технології, тонкощі сучасного уроку.  Кожен із нас потребує безпосередніх контактів – обговорення актуальних проблем, елементів досвіду, перспектив розвитку  предмета. Засідання методичного об'єднання, безперечно, сприяють такому спілкуванню.

Під час  зустрічі 6.12.2017.  було обговорено  ряд стратегічно важливих питань, як от:

«Роль української мови та літератури у формуванні ключових компетентностей»;

«Реалізація наскрізної лінії програми на уроках української мови та літератури «Екологічна безпека та сталий розвиток»».

Багатогодинна розмова «круглого столу» не залишила байдужим нікого.  Справжній майстер із самобутнім педагогічним стилем Токарчик Н.М. висвітлила питання «Реалізація на уроках гуманітарного циклу наскрізних ліній програм»

Своїм досвідом та останніми фаховими напрацюваннями ділилися філологи Грицик І.М.(Хідновицький НВК), Іванчук Л.А. (Боляновицька ЗОШ)

Вчитель Золотковицької ЗОШ Галишак С.Я. поділилась оригінальними методичними ідеями у виступі «Екологічне виховання на уроках української мови та літератури »

Про нові форми та методи роботи розповіли вчителі Завязанцівського НВК Ванько В.С. та Надибська М.В.

Про реалізацію  наскрізної лінії програми «Екологічна безпека та сталий розвиток»  у позакласній роботі йшлося у виступах Шквірко Л.А. та Панчишин О.З

Педагоги методичного об'єднання зробили висновок: від рівня розвитку вчителя  залежить рівень сформованості учня. Тому ми, виходячи з нагальних проблем, які повинні вирішувати вчителі -  словесники,  працюватимемо і надалі  над  науково – методичною проблемою «Реалізація наскрізних ліній програми на уроках української мови та літератури («Екологічна безпека і сталий розвиток»)»                                                                                                             

 

                                                      Керівник методичного об’єднання  Крукеницького ЛОО Яремко О.В.